17 اردیبهشت 1402
54

فرمانده سپاه ناحیه گرگان از برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در گرگان خبر داد.

نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در گرگان برگزار شد/ ارائه تسهیلات 89 میلیارد تومانی به کارآفرینان

 به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی دیلم کتولی عصر امروز در آیین افتتاحیه نمایشگاه اقتصاد مقاومتی که در شهرستان گرگان برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار کرد: نمایشگاه اقتصاد مقاومتی از ۱۷ اردیبهشت ماه که مصادف با سالروز صدور فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل بسیج سازندگی است آغاز و به مدت ۹ روز در گرگان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال ۲۳ امین سالگرد تاسیس سازمان بسیج سازندگی است، تصریح کرد: این نمایشگاه با همکاری تعاونی‌های بسیج و صندوق‌های قرض‌الحسنه و کارآفرینانی که از محل مساعدت‌های سازمان بسیج در قالب تسهیلات استفاده کردند در قالب ۱۰ غرفه افتتاح شد و این نمایشگاه تا ۲۶ اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان افزود: تشکیل تعاونی‌ها به برندسازی محصولات اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند البته فعالیت‌هایی توسط بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی انجام شده است که می‌تواند به توزیع و برندسازی این محصولات کمک کند.

دیلم کتولی درخصوص ایجاد نمایشگاه دائمی اقتصاد مقاومتی در گرگان ابراز کرد: در تلاش هستیم تا نمایشگاه دائمی اقتصاد مقاومتی در شهرستان گرگان دایر شود البته مکان‌هایی برای این امر دیده شده است ولی هنوز مطالعات کافی صورت نگرفت امیدواریم بتوانیم در دوره خدمتمان یک مکان ثابت به عنوان بازارچه اقتصاد مقاومتی در این شهرستان دایر کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان گفت: سال گذشته حدود ۷ میلیارد تومان به کارآفرینان خانگی شهرستان گرگان تسهیلات دادیم که از این تسهیلات برای تولیدات خانگی و محصولات اقتصاد مقاومتی استفاده شد.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان خاطرنشان کرد: امسال بالغ بر ۸۹ میلیارد تومان اعتبار برای تولیدکنندگان اقتصاد مقاومتی درنظر گرفته شده است که بخشی از این تسهیلات پرداخت شد و بخش دیگر به بانک‌های عامل معرفی شده است.

وی افزود: بسیج سازندگی شهرستان گرگان این آمادگی را دارد از ظرفیت‌هایی که برای تولیدات محصولات ایرانی و خانگی و همچنین ایجاد اشتغال درحال فعالیت است پشتیبانی کند که یکی از این مسیرها ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان برای ایجاد کارگاه و بازارچه‌های اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/۸۳۰۱۹


https://gorganema.ir